FAQ

Když budu chtít e-shop nebo on-line katalog od Vás – jak to proběhne?

Napřed nám sdělíte dodavatele, jejichž výrobky chcete prezentovat. My Vám obratem dáme vědět, které z dodavatelů máme již v databázi, a které z nich budeme teprve zadávat. Tím vznikne i časový rámec implementace.

Pokud se na termínech shodneme, vyplníte nám formulář s informacemi, které chcete prezentovat a my zahájíme implementaci a Váš on-line katalog či e-shop bude v tomto termínu spuštěný.

Dozvím se, s kolika prodejci nábytku v mém městě, spolupracujete nebo budete spolupracovat?
Ano, jsem a budeme otevření a féroví. Zároveň jsme připraveni na diskusi o exkluzivitě v definovaném regionu.
Bude existovat jedna centrální databáze, která se bude ve stejné formě využívat a čerpat pro všechny. Nemůže to být v určitém směru nevýhoda? Protože např. u popisků, které budou na všech e-shopech stejné je to z pohledu Google duplicita – takže jeden obchod bude ve vyhledavači nahoře a zbytek penalizují a shodí ve výsledcích někam do neznáma...
Jde hlavně o posílení regionálního trhu obchodu, proto výsledky v regionu jsou vyhledávačem upřednostňovány před ostatními. Je možné si popisky a titulky editovat ručně a zakázat jejich přepsání z centrální databáze. Nicméně je to velmi pracné a systém mobete je od toho, aby práci spíše ušetřil.

Duplicita u e-shopů na úrovni produktů není problém. Jde o to, že je to běžná praxe a Goolge nijak nepenalizuje e-shopy se stejnými popisky. Názor našeho SEO specialisty je spíše ten, že je dokonce páruje a posiluje tak konkrétní produkt.

U popisků produktů se dá polemizovat, jaký to má vliv, ale praxe je taková, že duplicity jsou všude a google je indexuje a nevybírá pozice pro dotazy na produkty dle onpage optimalizace stránky daného produktu ale dle celkové kvality stránek. Dotazy na produkty navíc nejde nějak přímo odchytit a většinou to stejně shrábnou srovnávače.

Z naší praxe jsou známé příklady, že dodavatel feedu má vlastní e-shop, stejné ceny, ale jeho partneři od něj berou kompletní sortiment beze změny a prodávají více než on, takže to tak opravdu v e-commerce není, že by duplicita byla brána jako výslovné zlo. A o penalizaci nemůže být vůbec řeč.


Pokud budou mít všichni stejnou cenu, všichni stejné popisky, tak čím se vlastně odlišíme – jen designem?
Odlišit je možné mnoha způsoby, ať už vlastním sortimentem, mimo centrální databázi, kvalitou zákaznické péče, designem, poprodejní péčí, komunikací a marketingovou komunikací. Dále jsou to novinky, sociální sítě apod..
Ale třeba i kvalitním blogem na stránkách apod.
Nakolik tedy bude možnost se odlišit, být v něčem jedinečný, osobní, když to vše poběží centrálně. Pokud má e-shop dobře fungovat, měl by se přece něčím odlišovat od těch ostatních?
Centrální je databáze. Jinak každý obchod bude vytvořen jako originál. Ať už graficky, tak dalšími informacemi a službami. Drtivá většina zákazníků nepozná, že 2 námi vytvořené a napojené e-shopy běží nad stejnou databází. Navíc každý máte trochu jiné dodavatele.
Jaká bude garance aktualizace dat? Budete vy nějakým způsobem napojeni na jednotlivé dodavatele a sledovat veškeré změny? Např. změny ceníků, vyřazení některých položek nebo naopak nové produkty apod. Nebo si já musím vše hlídat a nahlásit vám, abyste potřebné změny nastavili?

Garance je smluvní. Je to náš hlavní úkol, který budeme garantovat.

Z počátku to bude naše aktivita – v této fázi neoslovujeme dodavatele na přímo.

Nicméně jakmile projekt poběží, budeme se všemi jednat o přímé komunikaci (ať už automatizované, což vzhledem k technologickým limitům výrobců a distributorů v nábytku není pravděpodobné, tak o komunikaci typu – pošlete nám každou změnu)

Pokud výrobci a dodavatelé uvidí, že je xy jejich odběratelů našimi zákazníky a pochopí, že nebudujeme žádný centrální e-shop, budou bez problémů nakloněni přímé komunikaci.

Nicméně to nemění nic na tom, že zřídíme jeden e-mail (například Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo podobně), kam budeme rádi, když každý partner jen přepošle jakoukoliv relevantní informaci o změnách – duplicitní kontrola.

Jak bude provázáno na účetní systém – používám např. k jednotlivým položkám svoje kódy, které potřebuji zachovat a pokud to bude centrální, tak by to tam pak měli všichni? Nebo bude možné tyhle specifické interní nastavení řešit jednotlivě?
Bude propojení na obvyklé informační systémy. Bude součástí některých tarifů v rámci jejich ceny.
Samozřejmě použití individuálních kódů bude předmětem samostatného nastavení u partnera, který to bude využívat. Předpokládám, že se bude jednat o počáteční zpoplatněné nastavení, které ale pak bude stále funkční a nebude předmětem dalších poplatků.
Jsou k dispozici např. nějaké referenční e-shopy, na kterých se třeba kolegové z týmu, který na tom s Vámi pracuje, podíleli?
Připravili jsme ukázkový demo e-shop, kde si ověříte kvalitu práce. www.uspesny-nabytek.cz
Předpokládám, že z té centrály dodavatelů si pak každý vybere ty, které chce na e-shopu nabízet
Přesně. My budeme mít jakési menu a každý využije jen ty partnery, se kterými aktivně obchoduje.
Plánujete poradnu pro řešení reklamací – jak to bude fungovat? Fyzicky si někam zavolám, kde s někým budu moci řešit konkrétní problém nebo to bude jen forma nějakých sepsaných tipů, jak řešit reklamaci?

Obojí. Připravujeme spolupráci s kvalitní advokátní kanceláří. Na tu se budeme obracet s požadavky našich partnerů. A jakmile nějaký požadavek bude uzavřen, stane se z něj ukázkový případ, který se objeví v naší komunitní wikipedii.

Do budoucna každý bude mít možnost najít si svůj problém v databázi řešených případů a až pokud jej nenajde, bude nás oslovovat.

Kontaktní osoba
Jiří Košut
Manažer projektu Mobete
+420 722 034 757
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
mobete s.r.o.
Nové sady 988/2, Staré Brno
602 00 Brno

IČO: 09370013
DIČ: CZ09370013